Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1005
Når offentlig personer dør og det ikke blir oppgitt dødsårsak som fysisk sykdom, drap, ulykke, står man da bare igjen med enten selvmord eller overdose som mulig årsak? Synes det er litt rart at familien tillater medier å skrive om dødsfallet, men ikke opplyse om dødsårsak, for alle vil da automatisk enten tro selvmord eller overdose.

Og om personen aldri hadde noe problem med rus, er det vel litt dumt at folk tror hen døde av en overdose?
Sist endret av Tynnedekk; 1 uke siden kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er som regel selvmord. Når det er kjente personer.
Hvis det er kjendiser som artister, skuespillere etc så er det som regel bevisst OD, gjerne med en fin cocktailmiks.

Jeg tror det er hardt psykisk å være kjendis.
Er ikke noe mere spennende enn at familien vil holde årsaken privat. Døden påvirker alle nære rundt så ingen kan forvente å få info om noe så privat som dødsårsak selvom det er en kjendis. For alt du vet kan det være prostata kreft, helt ordinær hjertestans eller akutt lungesykdom. MÅ ikke være overdose eller selvmord
Hva du eller andre måtte sitte og anta er jo ikke den avdøde familien sitt problem.
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hva du eller andre måtte sitte og anta er jo ikke den avdøde familien sitt problem.
Vis hele sitatet...

Tror folk flest ville ønsket å informere om dødsårsaken om det ikke var od eller selvmord da begge måtene å dø på er sett på som tabu. I tillegg blir ettermælet til avdøde dårligere om det var od/selvmord enn noe som er utenfor ens kontroll.
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Tror folk flest ville ønsket å informere om dødsårsaken om det ikke var od eller selvmord da begge måtene å dø på er sett på som tabu. I tillegg blir ettermælet til avdøde dårligere om det var od/selvmord enn noe som er utenfor ens kontroll.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Dødsfall er jo tragisk uansett årsak, om det er OD eller selvmord så er jo det også et resultat av svært alvorlig sykdom! Så ettermælet mitt blir bedre om jeg dør av kreft enn om jeg er så syk at jeg velger å ta mitt eget liv? De holdningene der kan du heller ta å jobbe litt med!
Trådstarter
Sitat av Bønneteppe Vis innlegg
Hvorfor det? Dødsfall er jo tragisk uansett årsak, om det er OD eller selvmord så er jo det også et resultat av svært alvorlig sykdom! Så ettermælet mitt blir bedre om jeg dør av kreft enn om jeg er så syk at jeg velger å ta mitt eget liv? De holdningene der kan du heller ta å jobbe litt med!
Vis hele sitatet...

Det er slik den generelle oppfatning i befolkningen er. Selvmord og OD har alltid vært tabu, kommer sannsynligvis også alltid til å være det.